چه دستگاهی برای تهیه رست بیف یا ریش کردن گوشت مناسبه ؟

رست بیف ساز _ ریش کن گوشت _ ریش ریش کردن گوشت _ دستگاه گوشت ریش کن _ ریش کن نوا الکتریک _ بهترین ریش کن _ ریش کن گوشت گوساله _ ریش کن گوشت بز _ ری کن گوشت مرغ و بوقلمون

رست بیف چیست ؟

رست بیف کردن گوشت در صنعت آشپزی در سایزهای مختلفی می باشد. در برخی از غذا ها رست بیف به حالت تکه های استیک گوشت برای برخی از ساندویچها ، یا رست بیف با تکه های کمی کوچکتر تر ریش ریش شده برای روی پیتزا ، تاپینگ همبرگر ، ساندویج ها و اسنک مرغ و گوشت و یا رست بیف گوشت خیلی ریز ریش ریش شده برای حلیم ها ، خورشت ماست و … وجود دارد . رست بیف در کل یک نوع آشپزی و آماده سازی گوشت به سبک بین المللی هست که یک غذای روز یکشنبه (تعطیلی هفتگی ) در کشورهای انگلستان ، آمریکا ، نیوزلند ، استرالیا مورد مصرف میباشد.قانون پخت بنا به فرهنگ و علاقه مندی کشورها متفاوت هستند . در پخت گوشت به طور مثال در ایران ، گوشت بایستی به طور کامل کباب یا پخته شود و کمتر کسی پیدا می شود که گوشت نیم پخته شده را دوست داشته باشد و در برخی از کشورها گوشت را فقط در حالت تغییر رنگ مصرف می کنند که حتی کمی از بافت گوشت دارای خون نعش می باشد . مانند انواع استیک ها که نیم پز ، مدیوم پز و کامل پز .

خوشبختانه در ایران غذای نیم پز خریدار ندارد و اتفاقا گوشت را کاملا پخته شده مصرف میکنند .

رست بیف کردن گوشت در رستورانها و فست فودها دارای استاندارد های خاصی هستند . مثلا رست بیف روی پیتزا اگر بیش از حد نازک و کوچک باشد باعث خشک شدن یا سوختن در فر پیتزا می شود . یا اگر رست بیف برای اسنک بیش از حد بزرگ باشد به سختی خورده می شود و از این رو با کمی محدودیت در سایز رست بیف مواجه میشویم.

طرز تهیه رست بیف گوشت

ابتدا بایستی مشخص گردد که رست بیف برای چه غذایی باید استفاده شود . در تمامی فست فود ها از گوشت گوساله برای رست بیف یا ریش ریش کردن استفاده می گردد . به دلیل طعم خوب ، حجم کافی ، رنگ ، بو و … گوشت گوساله در برنامه سرآشپزان مورد استفاده قرار می گیرد .

از راسته ، سر دست و ران گوساله به علت بافت ریش ریش بودن بهترین گزینه می باشد.

ابتدا گوشت گوساله را به همراه پیاز و برگ بو داخل قابلمه ریخته و مقدار آب به آن اضافه کنید تا اندازه ای که روی آب روی گوشت را بگیرد ، همچنین زردچوبه ، فلفل سیاه ، فلفل قرمز هم اضافه کنید تا با ادویه ها به آرامی بپزد و در آخر نمک اضافه کنید

تذکر : اگر نمک در ابتدای پخت اضافه گردد باعث پخته نشدن گوشت میشود و ریش ریش کردن گوشت کمی سخت می گردد.حال باید ببینید که گوشت پخته شده بدون چربی را در کجا مورد استفاده قرار می گیرد .

به طور مثال برای تاپینگ روی پیتزا : اینجا شما بایستی با دست یا ابزاری شروع به ریش کردن یکنواخت گوشت کنید و با بسته بندی در فریزر نگهداری کنید.

دستگاه ریش کن گوشت یا رست بیف ساز

برای تهیه رست بیف مختصر توضیحی دادیم ، البته برای اینکه بتوانیم یک رست بیف تهیه کنید بهتر است در لیست اساتید سرآشپزان همین سایت با مشاوره از سرآشپزها به یک فرمول رست بیف خوب دست پیدا کنید.

در کل بعد از پخت گوشت جهت تهیه رست بیف ، دستگاهی را معرفی میکنیم که به صورت یک نواخت و در سایزهای مختلف بتوانید گوشت را به حالت رست بیف درشت تا ریز تهیه کنید . این دستگاه ریش کن انواع گوشت از قبیل بز ، مرغ ، بوقلمون و گوساله می باشد . که دارای چهار تیغ ( تیغ ریش کن گوشت بز و گوساله ، تیغ ریش کن مرغ و بوقلمون ، تیغ پوره کن مواد سنگین و تیغ خردکن و غذا ساز ) می باشد .

این دستگاه در وزن 1/5 کیلوگرم گوشت پخته شده را در 10 ثانیه به صورت پالسی ریش ریش می کند . یک دستگاه با قیمت عالی ، از لحاظ فنی به ضمانت کتبی از کارخانه می باشد

دستگاه ریش کن گوشت نوا الکتریک قادر است گوشت پخته شده را به حالت ریش ریش از سایز ساندویچی ، پیتزا تا سایز ریز برای انواع حلیم گوشت ریش ریش کند . نه تنها یک ریش کن حرفه ای میباشد بلکه یک غذا ساز و یک کمک دستیار حرفه ای سرآشپز می باشد . هر گونه مواد غذایی را می تواند خرد ، پوره و میکس نماید . به طور مثال در یک فست فود ، یکی از تیغ ها را برای ریش کردن گوشت و با تعویض آسان تیغ (تیغ خردکن و غذا ساز ) یک سس سبزیجات تهیه نمود .

مشخصات فنی دستگاه ریش کن یا رست بیف ساز نوا الکتریک

موتور انیورسال 1200 وات

سیستم نیرومحرکه (دارای گریبکس صنعتی و انحصار)

دارای سیستم آبند کن دستگاه (به ضمانت )

دارای سیستم خنک کننده دستگاه ریش کن نوا الکتریک

دارای شافت استیل نگیر ضد زنگ

دارای بدنه استیل ضد زنگ و کاملا بهداشتی

بهتر است جزئیات بیشتر را در این صفحه مطالعه فرمایید

خرید دستگاه رست بیف ساز یا ریش کن گوشت

برای خرید بهتر است به اینجا مراجعه نمایید

 

مهندس جوهری
ارسال دیدگاه